Barcelona - dag 4

Gårdagen inleddes med att vi åkte till La segrada familia, en ännu inte färdigbyggd kyrka i Barcelona, bygget började år 1882 och dom håller fortfarande räknar räknar med att vara klara 2026. Innan kunde jag knappt fatta hur det kunde ta så lång tid, man tänker ju att det borde gå ganska fort med all teknik och alla maskiner som finns idag. Men när man såg den förstod man vad det var som tog så lång tid, kyrkan var helt sjuk! Den var gigantisk och detaljerna på kyrkan var fantastiska, man kunde knappt sluta kolla på den! Och det var verkligen inte en vanlig kyrka heller, det var typ skölpaddor, fåglar, träd och massa grejer på den! Jag brukar annars inte tycka att det är speciellt roligt att kolla på kyrkor, men denna var något utöver det vanliga! Sedan blev det lite mer sightseeing och efter det hängde vi vid poolen. På kvällen åkte vi in till centrum, köpte oss varsin macka (från stället med glutenfria mackor) och sedan satte vi oss på La rambla (barcelonas huvudgata) och drack sangria, gott! 
 
Nu sitter jag på flygplatsen i Frankfurt och väntar på planet till Göteborg igen, ska bli gött att sova i min egen säng❤ 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0